CSM Cantiga 414 Lyrics: Como Déus é comprida Trĩidade

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Como Déus é comprida Trĩidade
Cantiga 414: Como Déus é comprida Trĩidade
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Epigraph  

Esta quarta é da trĩidade de Santa María.

Line Stanza I  Metrics  
1 Como Déus é comprida Trĩidade 10' a
2 sen enader nen minguar de si nada, 10' b
3 éste, cousa cérta e mui provada, 10' b
4 tres pessoas e ũa Deïdade. 10' a
5 Segund' esto quéro mostrar razôn 10  c
6 per que sábian quantos no mundo son 10  c
7 de como foi virgen Santa María 10' d
8 en tres guisas dũa virgĩidade. 10' a
 
  Stanza II     
9 Ca ela foi virgen na voontade 10' a
10 e ena carn' ante que fosse dada 10' b
11 a Joséf, con que foï esposada, CSM 414:11Diaeresis in the word foi is not common—CSM 411:81 has the only other place I have marked it—but it works well enough against the music here, with the unstressed -i falling on a short plica .ron. 10' b .ron
12 e foi virgen tẽendo castidade, 10' a
13 e ar foi-o en aquela sazôn 10  c
14 que foi prenn' e pariu fillo barôn, 10  c
15 e ficou virgen como xe soía; 10' d
16 e assí foron tres en unidade. 10' a
 
  Stanza III     
17 E porend', amigos, mentes parade 10' a
18 e veredes óbra muit' ordinnada 10' b
19 de como Déus buscou carne sagrada 10' b
20 en que nos mostrasse umanidade 10' a
21 comprida de todo ben, e d' al non, 10  c
22 con que podésse pois sofrer paxôn 10  c
23 e morrer, e viver a tercer día 10' d
24 e destrüír o dém' e sa maldade. 10' a
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson
www.cantigasdesantamaria.com/csm/414
 
  Stanza IV     
25 E macar é Sennor, quis igualdade 10' a
26 con sa Madre, a benaventurada; 10' b
27 ca seendo sa filla e crïada, 10' b
28 non catou grandeza nen quantidade 10' a
29 de si a ela, mais fillou faiçôn 10  c
30 d' óme na carne dela, e entôn 10  c
31 foi fillo da que el crïad' avía, 10' d
32 e da filla fez madr', est' é verdade. 10' a
 
  Stanza V     
33 E tant' ouv' ela en si omildade 10' a
34 que dos céos, u éra sa morada, 10' b
35 o fez decer na sa santivigada 10' b
36 carne comprida de toda bondade, 10' a
37 en que el pose tan gran bẽeciôn 10  c
38 e déu sa graça e demais tal don, 10  c
39 que quantos o dém' enfermar fazía 10' d
40 recebessen per ela sãidade. 10' a
 
  Stanza VI     
41 Porên lle roguemos por pïadade 10' a
42 que róg' a Déus, de que ficou prennada 10' b
43 quando foi do ángeo saüdada, 10' b
44 que nos guarde de toda tempestade 10' a
45 que nos non nuza, e ar d' ocajôn 10  c
46 e do démo chẽo de traiciôn, 10  c
47 que nos non enarte con arlotía 10' d
48 que nos enarta, e con falsidade. 10' a
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson
www.cantigasdesantamaria.com/csm/414
 

Footnotes

Line 11:

Diaeresis in the word foi is not common—CSM 411:81 has the only other place I have marked it—but it works well enough against the music here, with the unstressed -i falling on a short plica .ron.

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Manuscript references

External links marked are to facsimiles on Greg Lindahl's Cantigas de Santa Maria website.

[E]FSM 4viewhttp://www.pbm.com/~lindahl/cantigas/facsimiles/E/010small.htmlExternal link

Oxford CSM Database record

External link to poem data:  CSM 414http://csm.mml.ox.ac.uk/index.php?p=poemdata_view&rec=414

Links to the Oxford database are provided with the kind permission of the project team. When planning a concert or recording, I would recommend that you use (and credit) my more pragmatic texts and supporting materials in the preparation of your performance, but that you request permission from the Oxford database team to reproduce (and credit) their own critically edited texts in your programme or liner notes, as these adhere to stricter criteria that keep them closer to the original sources, and undoubtedly have the greater academic authority.

Metrical summary

Stanzas

10'  10'  10'  10'  10  10  10'  10'

Rhyme

abbaccda
 IIIIIIIVVVI
aade
bada
c
di.a

Estimated performance times

Average syllables / min. Time
Very slow5010:19
Slow1005:09
Medium1503:26
Fast2002:34
Very fast2502:03

These are very approximate total times for a full sung (or spoken) performance of all stanzas with all repeats of the refrain. Note that the speed is in average syllables per minute, and no particular mensural interpretation is assumed. More ornamented music will reduce the syllabic speed considerably. Remember also to add time for instrumental preludes, interludes and postludes.

Total syllables: 516