Esta é como ũa moura levou séu fillo mórto a Santa María de Salas, e ressucitou-llo.
Line | Refrain | Metrics | |
1 | Quen quér que na Virgen fía e a róga de femença, | 7' | 7' A|
2 | valer-ll-á, pero que seja d' outra lee en creença. | 7' | 7' A|
Stanza I | |||
3 | Desta razôn fez miragre Santa María, fremoso, | 7' | 7' b|
4 | de Salas, por ũa moura de Borja, e pïadoso, | 7' | 7' b|
5 | ca un fillo que havía, que crïava, mui viçoso, | 7' | 7' b|
6 | lle morrera mui coitado dũa mui fórte doença. | 7' | 7' A|
Quen quér que na Virgen fía e a róga de femença... | |||
Stanza II | |||
7 | Ela, con coita do fillo, que fezésse non sabía, | 7' | 7' b|
8 | e viu como as crischãas ían a Santa María | 7' | 7' b|
9 | de Salas, e dos miragres oiu que ela fazía, | 7' | 7' b|
10 | e de fïar-se na Virgen fillou mui grand' atrevença; | 7' | 7' A|
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/167 | |||
Stanza III | |||
11 | e comendou-ll' o meninno e guisou sa oferenda. | 7' | 7' b|
12 | Mais las mouras sobr' aquesto lle davan mui gran contenda; | 7' | 7' b|
13 | mais ela lles diss': “Amigas, se Déus me de mal defenda, | 7' | 7' b|
14 | a mia esperança creo que vóssa perfía vença. | 7' | 7' A|
Quen quér que na Virgen fía e a róga de femença... | |||
Stanza IV | |||
15 | Ca éu levarei méu fillo a Salas desta vegada | 7' | 7' b|
16 | con sa omagen de cera, que ja lle tenno comprada, | 7' | 7' b|
17 | e velarei na eigreja da mui benaventurada | 7' | 7' b|
18 | Santa María, e tenno que de mia coita se sença.” | 7' | 7' A|
Quen quér que na Virgen fía e a róga de femença... | |||
Stanza V | |||
19 | E moveu e foi-se lógo, que non quis tardar nïente, | 7' | 7' b|
20 | e levou séu fillo mórto, maravillando-s' a gente; | 7' | 7' b|
21 | e pois que chegou a Salas, ss' aa Virgen: “Se non mente di | 7' | 7' b.on |
22 | ta lee, dá-me méu fillo, e farei tig' avẽença.” | 7' | 7' A|
Quen quér que na Virgen fía e a róga de femença... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/167 | |||
Stanza VI | |||
23 | Ũa noite tod' enteira velou assí a mesquinna; | 7' | 7' b|
24 | mas, que fez Santa María, a pïadosa Reínna? | 7' | 7' b|
25 | ressucitou-lle séu fillo, e esto foi muit' aginna; | 7' | 7' b|
26 | ca a sa mui gran vertude passa per toda sabença. | 7' | 7' A|
Quen quér que na Virgen fía e a róga de femença... | |||
Stanza VII | |||
27 | Quand' aquesto viu a moura, houv' ên maravilla féra, | 7' | 7' b|
28 | ca ja tres días havía que o fillo mórt' houvéra; | 7' | 7' b|
29 | e tornou lógo crischãa, pois viu que llo vivo déra | 7' | 7' b|
30 | Santa María e sempre a houv' en gran reverença. | 7' | 7' A|
Quen quér que na Virgen fía e a róga de femença... | |||
Manuscript references
External links marked are to facsimiles on Greg Lindahl's Cantigas de Santa Maria website.
[E] | 167 | viewhttp://www.pbm.com/~lindahl/cantigas/facsimiles/E/316small.htmlExternal link |
[T] | 167 |
Oxford CSM Database record
External link to poem data: CSM 167http://csm.mml.ox.ac.uk/index.php?p=poemdata_view&rec=167
Links to the Oxford database are provided with the kind permission of the project team. When planning a concert or recording, I would recommend that you use (and credit) my more pragmatic texts and supporting materials in the preparation of your performance, but that you request permission from the Oxford database team to reproduce (and credit) their own critically edited texts in your programme or liner notes, as these adhere to stricter criteria that keep them closer to the original sources, and undoubtedly have the greater academic authority.
Metrical summary
Refrain
7' | 7' 7' | 7' |
Stanzas
7' | 7' 7' | 7' 7' | 7' 7' | 7' |
Rhyme
AA / bbbAR | I | II | III | IV | V | VI | VII | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A | enʦa | |||||||
b | ozo | i.a | enda | ada | ente | iɲa | ɛɾa |
Estimated performance times
Average syllables / min. | Time | |
---|---|---|
Very slow | 50 | 14:04 |
Slow | 100 | 7:02 |
Medium | 150 | 4:41 |
Fast | 200 | 3:31 |
Very fast | 250 | 2:48 |
These are very approximate total times for a full sung (or spoken) performance of all stanzas with all repeats of the refrain. Note that the speed is in average syllables per minute, and no particular mensural interpretation is assumed. More ornamented music will reduce the syllabic speed considerably. Remember also to add time for instrumental preludes, interludes and postludes.
Total syllables: 704