Esta é como Santa María fez en Sardonai, préto de Domás, que a sa omagen, que éra pintada en ũa távoa, se fezésse carne e manass' óio.
Line | Refrain | Metrics | |
1 | Por que nós hajamos | 5' A | |
2 | sempre, noit' e día, | 5' B | |
3 | dela renembrança, | 5' C | |
4 | en Domás achamos | 5' A | |
5 | que Santa María | 5' B | |
6 | fez gran demostrança. | 5' C | |
Stanza I | |||
7 | En esta cidade, que vos hei ja dita, | 5' | 5' d|
8 | houv' i ũa dona de mui santa vida, | 5' | 5' e|
9 | mui fazedor d' algu' e de todo mal quita, | 5' | 5' d|
10 | rica e mui nóbre e de ben comprida. | 5' | 5' e|
11 | Mas, por que sabiámos | 5' A | |
12 | como non quería | 5' B | |
13 | do mundo gabança, | 5' C | |
14 | como fez digamos | 5' A | |
15 | ũ' albergaría, | 5' B | |
16 | u fillou morança. | 5' C | |
Por que nós hajamos... | |||
Stanza II | |||
17 | E alí morand' e muito ben fazendo | 5' | 5' d|
18 | a toda-las gentes que per i passavan, | 5' | 5' e|
19 | vẽo i un monge, segund' éu aprendo, | 5' | 5' d|
20 | que pousou con ela, com' outros pousavan. | 5' | 5' e|
21 | Diss' ela: “Ouçamos | 5' A | |
22 | u tẽedes vía, | 5' B | |
23 | se ides a França.” | 5' C | |
24 | Diss' el: “Mas cuidamos | 5' A | |
25 | dereit' a Suría | 5' B | |
26 | lógu' ir sen tardança.” | 5' C | |
Por que nós hajamos... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/9 | |||
Stanza III | |||
27 | Lógu' entôn a dona, chorando dos ollos, | 5' | 5' d|
28 | muito lle rogava que per i tornasse, | 5' | 5' e|
29 | des que el houvésse fito-los gẽollos | 5' | 5' d|
30 | ant' o San Sepulcro e en el beijasse. | 5' | 5' e|
31 | “E mais vos rogamos | 5' A | |
32 | que, se vos prazía, | 5' B | |
33 | ũa semellança | 5' C | |
34 | que dalá vejamos | 5' A | |
35 | da que sempre guía | 5' B | |
36 | os séus sen errança.” | 5' C | |
Por que nós hajamos... | |||
Stanza IV | |||
37 | Pois que foi o monge na santa cidade, | 5' | 5' d|
38 | u Déus por nós mórte ena cruz prendera, | 5' | 5' e|
39 | comprido séu feito, ren da magestade | 5' | 5' d|
40 | non lle vẽo a mente, que el prometera; †CSM 9:40The combined metrical syllable -o a from vẽo a with synalepha falls on a single long note .on, which is musically tolerable though not ideal. Elision is not an attractive alternative however, as vẽ' is not found elsewhere. | 5' | 5' e.on |
41 | mas disse: “Movamos,” | 5' A | |
42 | a sa companía, | 5' B | |
43 | “que gran demorança | 5' C | |
44 | aquí u estamos | 5' A | |
45 | bõa non sería | 5' B | |
46 | sen haver pitança.” | 5' C | |
Por que nós hajamos... | |||
Stanza V | |||
47 | Quand' est' houve dito, cuidou-s' ir sen falla; | 5' | 5' d|
48 | mas a vóz do céo lle disse: “Mesquinno, | 5' | 5' e|
49 | e como non lévas, asse Déus te valla, | 5' | 5' d|
50 | a omagen tigo e vas téu caminno? | 5' | 5' e|
51 | Esto non loamos; | 5' A | |
52 | ca mal ch' estaría | 5' B | |
53 | que, per obridança, | 5' C | |
54 | se a que amamos | 5' A | |
55 | monja non havía | 5' B | |
56 | da Virgen sembrança.” | 5' C | |
Por que nós hajamos... | |||
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Stanza VI | |||
57 | Mantenent' o frade os que con el ían | 5' | 5' d|
58 | leixou ir, e lógo tornou sen tardada | 5' | 5' e|
59 | e foi buscar u as omages vendían, | 5' | 5' d|
60 | e comprou end' ũa, a mellor pintada. | 5' | 5' e|
61 | Diss' el: “Ben mercamos; | 5' A | |
62 | e quen podería | 5' B | |
63 | a esta osmança | 5' C | |
64 | põer? E vaamos | 5' A | |
65 | a nóss' abadía | 5' B | |
66 | con esta gaança.” | 5' C | |
Por que nós hajamos... | |||
Stanza VII | |||
67 | E pois que o monge aquesto feit' houve, | 5' | 5' d|
68 | foi-s' entôn sa vi', a omagen no sẽo. | 5' | 5' e|
69 | E lógu' i a préto un leôn, u jouve, | 5' | 5' d|
70 | achou, que correndo pera ele vẽo | 5' | 5' e|
71 | de so ũus ramos, | 5' A | |
72 | non con felonía, | 5' B | |
73 | mas con homildança; | 5' C | |
74 | por que ben creamos | 5' A | |
75 | que Déus o quería | 5' B | |
76 | guardar, sen dultança. | 5' C | |
Por que nós hajamos... | |||
Stanza VIII | |||
77 | Des quando o monge do leôn foi quito, | 5' | 5' d|
78 | que, macar se fora, non perdera medo | 5' | 5' e|
79 | del, a pouca d' hóra un ladrôn maldito, | 5' | 5' d|
80 | que roméus roubava, diss' aos séus quedo: | 5' | 5' e|
81 | “Por que non matamos | 5' A | |
82 | este, pois desvía? | 5' B | |
83 | Dar-ll-ei con mia lança, | 5' C | |
84 | e o séu partamos, | 5' A | |
85 | lógo sen perfía | 5' B | |
86 | todos per iguança.” | 5' C | |
Por que nós hajamos... | |||
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Stanza IX | |||
87 | Quand' est' houve dito, quis en el dar salto, | 5' | 5' d|
88 | dizendo: “Matemo- lo óra, irmãos.” | 5' | 5' e|
89 | Mas a vóz do céo lles disse mui d' alto: | 5' | 5' d|
90 | “Sandeus, non ponnades en ele as mãos; | 5' | 5' e|
91 | ca nós lo guardamos | 5' A | |
92 | de malfeitoría | 5' B | |
93 | e de malandança, | 5' C | |
94 | e ben vos mostramos | 5' A | |
95 | que Déus prendería | 5' B | |
96 | de vós gran vingança.” | 5' C | |
Por que nós hajamos... | |||
Stanza X | |||
97 | Pois na majestade viu tan gran vertude, | 5' | 5' d|
98 | o monj' entôn disse: “Como quér que seja, | 5' | 5' e|
99 | bõa será esta, asse Déus m' ajude, | 5' | 5' d|
100 | en Costantinóble na nóssa eigreja; | 5' | 5' e|
101 | ca, se a levamos | 5' A | |
102 | allur, bavequía | 5' B | |
103 | e gran malestança | 5' C | |
104 | serán, non erramos.” | 5' A | |
105 | E ao mar s' ía | 5' B | |
106 | con tal acordança. | 5' C | |
Por que nós hajamos... | |||
Stanza XI | |||
107 | E en ũa nave con outra gran gente | 5' | 5' d|
108 | entrou, e gran péça pelo mar singraron; | 5' | 5' e|
109 | mas ũa tormenta vẽo mantenente, | 5' | 5' d|
110 | que do que tragían muit' en mar deitaron, | 5' | 5' e|
111 | por guarir, osmamos. | 5' A | |
112 | E ele prendía | 5' B | |
113 | con desasperança | 5' C | |
114 | a que aoramos, | 5' A | |
115 | que sigo tragía | 5' B | |
116 | por sa delivrança, | 5' C | |
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Stanza XII | |||
117 | por no mar deitá-la. Que a non deitasse | 5' | 5' d|
118 | ũa vóz lle disse, ca éra pecado, | 5' | 5' e|
119 | mas contra o céo suso a alçasse, | 5' | 5' d|
120 | e o tempo fórte sería quedado. | 5' | 5' e|
121 | Diz: “Préstes estamos.” | 5' A | |
122 | Entôn a ergía | 5' B | |
123 | e diz con fïança: | 5' C | |
124 | “A ti graças damos | 5' A | |
125 | que és alegría | 5' B | |
126 | nóss' e amparança.” | 5' C | |
Por que nós hajamos... | |||
Stanza XIII | |||
127 | E lóg' a tormenta quedou essa hóra, | 5' | 5' d|
128 | e a nav' a Acre entôn foi tornada; | 5' | 5' e|
129 | e con sa omagen o monge foi fóra | 5' | 5' d|
130 | e foi-se a casa da dona honrrada. | 5' | 5' e|
131 | Óra retraiamos | 5' A | |
132 | quan grand' artería | 5' B | |
133 | fez per antollança; | 5' C | |
134 | mas, como penssamos, | 5' A | |
135 | tanto lle valrría | 5' B | |
136 | com' ũa garvança. | 5' C | |
Por que nós hajamos... | |||
Stanza XIV | |||
137 | O monge da dona non foi connoçudo, | 5' | 5' d|
138 | onde prazer houve, e ir-se quiséra; | 5' | 5' e|
139 | lógo da capéla u éra metudo | 5' | 5' d|
140 | non viu end' a pórta nen per u vẽéra. | 5' | 5' e|
141 | “Por que non leixamos.” | 5' A | |
142 | contra si dizía, | 5' B | |
143 | “e sen demorança, | 5' C | |
144 | esta que compramos, | 5' A | |
145 | e Déus tiraría | 5' B | |
146 | nos desta balança?” | 5' C | |
Por que nós hajamos... | |||
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Stanza XV | |||
147 | El esto penssando, viu a pórt' abérta | 5' | 5' d|
148 | e foi aa dona contar sa fazenda, | 5' | 5' e|
149 | e déu-ll' a omagen, ond' ela foi cérta, | 5' | 5' d|
150 | e sôbelo altar a pos por emenda. | 5' | 5' e|
151 | Carne, non dultamos, | 5' A | |
152 | se fez e saía | 5' B | |
153 | dela, mas non rança, | 5' C | |
154 | grossain, e sejamos | 5' A | |
155 | cértos que corría | 5' B | |
156 | e corr' avondança. | 5' C | |
Por que nós hajamos... | |||
Footnotes
Line 40: | The combined metrical syllable -o a from vẽo a with synalepha falls on a single long note .on, which is musically tolerable though not ideal. Elision is not an attractive alternative however, as vẽ' is not found elsewhere. |
Manuscript references
External links marked are to facsimiles on Greg Lindahl's Cantigas de Santa Maria website.
[E] | 9 | viewhttp://www.pbm.com/~lindahl/cantigas/facsimiles/E/073small.htmlExternal link |
[T] | 9 | |
[To] | 9 | view p1http://www.pbm.com/~lindahl/cantigas/facsimiles/To/bob009small.gifExternal link view p2http://www.pbm.com/~lindahl/cantigas/facsimiles/To/bob010small.gifExternal link |
Oxford CSM Database record
External link to poem data: CSM 9http://csm.mml.ox.ac.uk/index.php?p=poemdata_view&rec=9
Links to the Oxford database are provided with the kind permission of the project team. When planning a concert or recording, I would recommend that you use (and credit) my more pragmatic texts and supporting materials in the preparation of your performance, but that you request permission from the Oxford database team to reproduce (and credit) their own critically edited texts in your programme or liner notes, as these adhere to stricter criteria that keep them closer to the original sources, and undoubtedly have the greater academic authority.
Metrical summary
Refrain
5' 5' 5' 5' 5' 5' |
Stanzas
5' | 5' 5' | 5' 5' | 5' 5' | 5' 5' 5' 5' 5' 5' 5' |
Rhyme
ABCABC / dedeABCABCR | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X | XI | XII | XIII | XIV | XV | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A | amos | |||||||||||||||
B | i.a | |||||||||||||||
C | anʦa | |||||||||||||||
d | ita | endo | oʎos | ade | aʎa | i.aŋ | ou̯βe | ito | alto | ude | ente | ase | ɔɾa | udo | ɛɾta | |
e | ida | aβaŋ | ase | eɾa | iɲo | ada | eŋo | edo | aŋos | eʤa | aɾoŋ | ado | ada | ɛɾa | enda |
Estimated performance times
Average syllables / min. | Time | |
---|---|---|
Very slow | 50 | 36:43 |
Slow | 100 | 18:21 |
Medium | 150 | 12:14 |
Fast | 200 | 9:10 |
Very fast | 250 | 7:20 |
These are very approximate total times for a full sung (or spoken) performance of all stanzas with all repeats of the refrain. Note that the speed is in average syllables per minute, and no particular mensural interpretation is assumed. More ornamented music will reduce the syllabic speed considerably. Remember also to add time for instrumental preludes, interludes and postludes.
Total syllables: 1836