Como Santa María resuscitou a mollér do cavaleiro, que se matara porque lle disse o cavaleiro que amava mais outra ca ela; e dizía-lle por Santa María.
Line | Refrain | Metrics | |
1 | O que en Santa María crevér ben de coraçôn | 7' | 7 A|
2 | nunca receberá dano nen gran mal nen ocajôn. | 7' | 7 A|
Stanza I | |||
3 | E daquest' un gran miragre oíd' óra, de que fix | 7' | 7 b|
4 | un cantar da Virgen santa, que éu dun bon hóm' aprix, | 7' | 7 b|
5 | e ontr' os outros miragres porende metê-lo quix, | 7' | 7 b|
6 | porque sei, se o oírdes, que vos valrrá un sermôn. | 7' | 7 A|
O que en Santa María crevér ben de coraçôn... | |||
Stanza II | |||
7 | Esto foi dun cavaleiro que casad' éra mui ben | 7' | 7 b|
8 | con dona menínn' e béla, que amou mais d' outra ren, | 7' | 7 b|
9 | e ela a el amava que xe perdía o sen; | 7' | 7 b|
10 | e do mal que dest' avẽo vos contarei a razôn. | 7' | 7 A|
O que en Santa María crevér ben de coraçôn... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/84 | |||
Stanza III | |||
11 | O cavaleir' éra bõo de costumes e sen mal, | 7' | 7 b|
12 | e mais d' outra ren amava a Virgen espirital; | 7' | 7 b|
13 | e por esto de sa casa fezéra un gran portal | 7' | 7 b|
14 | ben atro ena igreja, por ir fazer oraçôn. | 7' | 7 A|
O que en Santa María crevér ben de coraçôn... | |||
Stanza IV | |||
15 | Porque aquela igreja éra da Madre de Déus, | 7' | 7 b|
16 | cada noite s' esfurtava de sa mollér e dos séus | 7' | 7 b|
17 | e ant' a omagen s' ía, dizend': “Os pecados méus | 7' | 7 b|
18 | son muitos, mas per ti creo gaannar deles perdôn.” | 7' | 7 A|
O que en Santa María crevér ben de coraçôn... | |||
Stanza V | |||
19 | El aquest' assí dizendo, sa mollér mentes parou | 7' | 7 b|
20 | en como se levantava e de mal o sospeitou, | 7' | 7 b|
21 | e por aquesta sospeita ũa vez lle preguntou: | 7' | 7 b|
22 | “U ides assí, marido, de noite come ladrôn?” | 7' | 7 A|
O que en Santa María crevér ben de coraçôn... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/84 | |||
Stanza VI | |||
23 | El entôn assí lle disse: “Non sospeitedes de mi, | 7' | 7 b|
24 | que vos nïún tórto faço nen fiz des quando vos vi.” | 7' | 7 b|
25 | A mollér entôn calou-se, que lle non falou mais i; | 7' | 7 b|
26 | e pero parou i mentes sempre mui mais des entôn. | 7' | 7 A|
O que en Santa María crevér ben de coraçôn... | |||
Stanza VII | |||
27 | Ond' avẽo pois un día siían a séu jantar; que †CSM 84:27Synaeresis in siían works very well musically, as the compressed metrical syllable sii- falls on a four-note .bowowa ligature, so the natural length (si•i•an) is easily preserved in singing. | 7' | 7 b.bowowa |
28 | e pois houvéron jantado, começou-ll' a preguntar | 7' | 7 b|
29 | a dona a séu marido muito e a conjurar | 7' | 7 b|
30 | se el amava mais outra, que dissésse si ou non. | 7' | 7 A|
O que en Santa María crevér ben de coraçôn... | |||
Stanza VIII | |||
31 | El lle respôs, com' en jógo: “Pois vos praz, dizer-vo-l-ei: | 7' | 7 b|
32 | outra dona mui fremosa amo muit' e amarei | 7' | 7 b|
33 | mais d' outra cousa do mundo e por séu sempr' andarei.” | 7' | 7 b|
34 | A dona tornou por esto mais negra que un carvôn; | 7' | 7 A|
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Stanza IX | |||
35 | e tomou lóg' un coitélo, con que tallavan o pan, | 7' | 7 b|
36 | e déu-se con el no peito ũa ferida atán | 7' | 7 b|
37 | grande que, sen outra cousa, morreu lógo manamán. | 7' | 7 b|
38 | Diss' entôn o cavaleiro: “Ai Déus, que maa vijôn!” | 7' | 7 A|
O que en Santa María crevér ben de coraçôn... | |||
Stanza X | |||
39 | E fillou sa mollér lógo e deitó-a, sen mentir, | 7' | 7 b|
40 | en séu leito e cobriu-a, e non quiso que saír | 7' | 7 b|
41 | podéss' hóme de sa casa; e a pórta foi abrir | 7' | 7 b|
42 | da igreja e correndo entrou i de gran randôn. | 7' | 7 A|
O que en Santa María crevér ben de coraçôn... | |||
Stanza XI | |||
43 | E parou-s' ant' a omagen e disso assí: “Sennor, | 7' | 7 b|
44 | mia mollér que muit' amava perdí polo téu amor; | 7' | 7 b|
45 | mais tu, Sennor, que sofriste gran coita e gran door | 7' | 7 b|
46 | por téu Fillo, dá-mia viva e sãa óra en don.” | 7' | 7 A|
O que en Santa María crevér ben de coraçôn... | |||
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Stanza XII | |||
47 | El assí muito chorando, a Virgen ll' apareceu | 7' | 7 b|
48 | e diss' ao cavaleiro: “O méu Fillo recebeu | 7' | 7 b|
49 | o rógo que me feziste e a ta mollér viveu | 7' | 7 b|
50 | pola ta firme creença e por ta gran devoçôn.” | 7' | 7 A|
O que en Santa María crevér ben de coraçôn... | |||
Stanza XIII | |||
51 | El entôn tornou-se lógo e foi sa mollér veer, | 7' | 7 b|
52 | e achó-a viv' e sãa e houv' ên mui gran prazer. | 7' | 7 b|
53 | Entôn el e sa companna começaron bẽeizer | 7' | 7 b|
54 | a Virgen Santa María, cantando en mui bon son. | 7' | 7 A|
O que en Santa María crevér ben de coraçôn... | |||
Stanza XIV | |||
55 | El mandou abrí-las pórtas e as gentes vĩir fez, | 7' | 7 b|
56 | que vissen aquel miragre, que a Reínna de prez | 7' | 7 b|
57 | fezéra daquela dona; mas lóg' ambos, dessa vez, | 7' | 7 b|
58 | por mellor servir a Virgen, fillaron religïôn. | 7' | 7 A|
O que en Santa María crevér ben de coraçôn... | |||
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Footnotes
Line 27: | Synaeresis in siían works very well musically, as the compressed metrical syllable sii- falls on a four-note .bowowa ligature, so the natural length (si•i•an) is easily preserved in singing. |
Manuscript references
External links marked are to facsimiles on Greg Lindahl's Cantigas de Santa Maria website.
[E] | 84 | viewhttp://www.pbm.com/~lindahl/cantigas/facsimiles/E/193small.htmlExternal link |
[T] | 84 | |
[To] | 98 | viewhttp://www.pbm.com/~lindahl/cantigas/facsimiles/To/bob087small.gifExternal link |
Oxford CSM Database record
External link to poem data: CSM 84http://csm.mml.ox.ac.uk/index.php?p=poemdata_view&rec=84
Links to the Oxford database are provided with the kind permission of the project team. When planning a concert or recording, I would recommend that you use (and credit) my more pragmatic texts and supporting materials in the preparation of your performance, but that you request permission from the Oxford database team to reproduce (and credit) their own critically edited texts in your programme or liner notes, as these adhere to stricter criteria that keep them closer to the original sources, and undoubtedly have the greater academic authority.
Metrical summary
Refrain
7' | 7 7' | 7 |
Stanzas
7' | 7 7' | 7 7' | 7 7' | 7 |
Rhyme
AA / bbbAR | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X | XI | XII | XIII | XIV | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A | oŋ | ||||||||||||||
b | iʃ | eŋ | al | ɛu̯s | ou̯ | i | aɾ | ei̯ | aŋ | iɾ | oɾ | eu̯ | eɾ | eʣ |
Estimated performance times
Average syllables / min. | Time | |
---|---|---|
Very slow | 50 | 25:48 |
Slow | 100 | 12:54 |
Medium | 150 | 8:35 |
Fast | 200 | 6:27 |
Very fast | 250 | 5:09 |
These are very approximate total times for a full sung (or spoken) performance of all stanzas with all repeats of the refrain. Note that the speed is in average syllables per minute, and no particular mensural interpretation is assumed. More ornamented music will reduce the syllabic speed considerably. Remember also to add time for instrumental preludes, interludes and postludes.
Total syllables: 1290