Esta é como a omage de Santa María alçou o gẽollo e recebeu o cólbe da saeta por guardar o que estava pós ela.
Line | Refrain | Metrics | |
1 | A Madre de Déus | 5 A | |
2 | devemos tẽer mui cara, | 7' B | |
3 | porque aos séus | 5 A | |
4 | sempre mui ben os ampara. | 7' B | |
Stanza I | |||
5 | E desto vos contar quéro ũa mui gran demostrança | 7' | 7' c|
6 | que mostrou Santa María en térra d' Orlens en França | 7' | 7' c|
7 | al Con de Peitéus, | 5 d | |
8 | que un castélo cercara | 7' B | |
9 | e come judéus | 5 d | |
10 | a gent' ên fillar cuidara. | 7' B | |
A Madre de Déus... | |||
Stanza II | |||
11 | Este castél' aquel conde por al fillar non quería | 7' | 7' c|
12 | senôn pola gran requeza que eno logar havía; | 7' | 7' c|
13 | porên gran poder | 5 d | |
14 | de gent' alí assũara | 7' B | |
15 | con que combater | 5 d | |
16 | o fez, e que o tomara, | 7' B | |
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/51 | |||
Stanza III | |||
17 | se non foss' os do castélo que, pois se viron coitados, | 7' | 7' c|
18 | que fillaron a omagen, por seer mais amparados, | 7' | 7' c|
19 | da Virgen entôn, | 5 d | |
20 | Santa María, que para | 7' B | |
21 | mentes e que non | 5 d | |
22 | os séus nunca desampara. | 7' B | |
A Madre de Déus... | |||
Stanza IV | |||
23 | E lógo sôbela pórta do castélo a poséron | 7' | 7' c|
24 | e, aorando-a, muito chorand' assí lle disséron: | 7' | 7' c|
25 | “Madre do Sennor | 5 d | |
26 | do mund', estrela mui crara, | 7' B | |
27 | sei defendedor | 5 d | |
28 | de nós, tu, altar e ara | 7' B | |
Stanza V | |||
29 | en que o córpo de Cristo foi feito e conssagrado; | 7' | 7' c|
30 | e porende te rogamos que daqueste cond' irado | 7' | 7' c|
31 | nos quéras guardar, | 5 d | |
32 | e sei nóssa acitara, | 7' B | |
33 | ca nos quér britar | 5 d | |
34 | con séus êngẽos que para.” | 7' B | |
A Madre de Déus... | |||
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Stanza VI | |||
35 | Mantenente dos de fóra vẽo lóg' un baesteiro | 7' | 7' c|
36 | e diss' a outro da vila, que poséran por porteiro, | 7' | 7' c|
37 | que pera guarir | 5 d | |
38 | da omagen s' escudara, | 7' B | |
39 | que vẽéss' abrir | 5 d | |
40 | a pórta que el serrara. | 7' B | |
A Madre de Déus... | |||
Stanza VII | |||
41 | O de dentro respôs lógo que non faría ên nada; | 7' | 7' c|
42 | e o de fóra tan tóste houv' a baesta armada | 7' | 7' c|
43 | e tirou-ll' assí | 5 d | |
44 | que sen dulta o chagara. | 7' B | |
45 | Mais, com' aprendí, | 5 d | |
46 | un dos gẽollos alçara | 7' B | |
Stanza VIII | |||
47 | a omagen atán alte que chegou préto da teta, | 7' | 7' c|
48 | por guardá-lo baesteiro, e feriu-lli a saeta. | 7' | 7' c|
49 | E ar aprix al, | 5 d | |
50 | que o de dentro tirara | 7' B | |
51 | en maneira tal | 5 d | |
52 | que o de fóra matara. | 7' B | |
A Madre de Déus... | |||
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Stanza IX | |||
53 | Esta maravilla viron os de dentr' e os da hóste, | 7' | 7' c|
54 | e outrossí fez el Conde; e deceu a térra tóste | 7' | 7' c|
55 | dun cavalo séu, | 5 d | |
56 | en que entôn cavalgara, | 7' B | |
57 | e come roméu | 5 d | |
58 | aprix que dentro entrara. | 7' B | |
A Madre de Déus... | |||
Stanza X | |||
59 | E os gẽollos ficados aorou a magestade, | 7' | 7' c|
60 | muito dos ollos chorando, connocendo sa maldade; | 7' | 7' c|
61 | e lógo mandou | 5 d | |
62 | tornar quant' alí fillara, | 7' B | |
63 | e sa hóst' alçou | 5 d | |
64 | que sobr' a vila deitara. | 7' B | |
A Madre de Déus... | |||
Stanza XI | |||
65 | Desto a Santa María todos loores lle déron | 7' | 7' c|
66 | e punnaron d' a saeta tirar, mas nunca podéron, | 7' | 7' c|
67 | com' escrit' achei, | 5 d | |
68 | da pérna u lla ficara | 7' B | |
69 | o que vos dit' hei | 5 d | |
70 | baesteiro que osmara | 7' B | |
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Stanza XII | |||
71 | matá-lo outro de dentro que a omagen guardava; | 7' | 7' c|
72 | e porên Santa María tan gran pesar ên mostrava, | 7' | 7' c|
73 | que nunca per ren | 5 d | |
74 | achei que depois tornara | 7' B | |
75 | a pérna, mas ten | 5 d | |
76 | na como quand' a mudara. | 7' B | |
A Madre de Déus... | |||
Footnotes
E1: | Compare this regular long .on plus short division line with the augmented .ono note at E2 in the vuelta. |
E2: | See E1 |
Manuscript references
External links marked are to facsimiles on Greg Lindahl's Cantigas de Santa Maria website.
[E] | 51 | viewhttp://www.pbm.com/~lindahl/cantigas/facsimiles/E/140small.htmlExternal link |
[T] | 51 | |
[To] | 64 | view p1http://www.pbm.com/~lindahl/cantigas/facsimiles/To/bob060small.gifExternal link view p2http://www.pbm.com/~lindahl/cantigas/facsimiles/To/bob061small.gifExternal link |
Oxford CSM Database record
External link to poem data: CSM 51http://csm.mml.ox.ac.uk/index.php?p=poemdata_view&rec=51
Links to the Oxford database are provided with the kind permission of the project team. When planning a concert or recording, I would recommend that you use (and credit) my more pragmatic texts and supporting materials in the preparation of your performance, but that you request permission from the Oxford database team to reproduce (and credit) their own critically edited texts in your programme or liner notes, as these adhere to stricter criteria that keep them closer to the original sources, and undoubtedly have the greater academic authority.
Metrical summary
Refrain
5 7' 5 7' |
Stanzas
7' | 7' 7' | 7' 5 7' 5 7' |
Rhyme
ABAB / ccdBdBR | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X | XI | XII | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A | ɛu̯s | ||||||||||||
B | aɾa | ||||||||||||
c | anʦa | i.a | ados | ɛɾoŋ | ado | ei̯ɾo | ada | eta | ɔste | ade | ɛɾoŋ | aβa | |
d | ɛu̯s | eɾ | oŋ | oɾ | aɾ | iɾ | i | al | ɛu̯ | ou̯ | ei̯ | eŋ |
Estimated performance times
Average syllables / min. | Time | |
---|---|---|
Very slow | 50 | 20:40 |
Slow | 100 | 10:20 |
Medium | 150 | 6:53 |
Fast | 200 | 5:10 |
Very fast | 250 | 4:08 |
These are very approximate total times for a full sung (or spoken) performance of all stanzas with all repeats of the refrain. Note that the speed is in average syllables per minute, and no particular mensural interpretation is assumed. More ornamented music will reduce the syllabic speed considerably. Remember also to add time for instrumental preludes, interludes and postludes.
Total syllables: 1034