Como Santa María do Pórto guareceu un hóme dũa pedrada mui grande de que nunca cuidara a guarecer, ca tiínna a tela sedada e tornou-se paralítico, e guarecê-o Santa María.
Line | Refrain | Metrics | |
1 | De toda enfermidade maa e de gran ferida | 7' | 7' A|
2 | póde ben sãar a Virgen, que de vertud' é comprida. | 7' | 7' A|
Stanza I | |||
3 | Est' avẽo en Sevilla per vertude da Raínna | 7' | 7' b|
4 | dos céos, Santa María do Pórto, u muit' aginna | 7' | 7' b|
5 | igreja, u mui loada fosse, fez i na marinna | 7' | 7' b|
6 | pera guardar os creschãos dos mouros e ser bastida†CSM 385:6[E] has seer here; Mettmann, unusually, has substituted ser to fit the metre. | 7' | 7' A|
Stanza II | |||
7 | pera guerrejar os mouros d' Espann' e os afriçãos. | 7' | 7' b|
8 | E porend' en aquel lógo mostrou miragres certãos | 7' | 7' b|
9 | de muitos que i vẽéron enfermos e foron sãos, | 7' | 7' b|
10 | ca os que a sa mercee mestér han nunca oblida. | 7' | 7' A|
De toda enfermidade maa e de gran ferida... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/385 | |||
Stanza III | |||
11 | E tan gran sabor havían os hómes de que sãava | 7' | 7' b|
12 | os enfermos, que quen coita havía lógo chamava: | 7' | 7' b|
13 | “Santa María do Pórto, val-me” e s' acomendava | 7' | 7' b|
14 | a ela; e pois guarían, fazían alá su ida. | 7' | 7' A|
De toda enfermidade maa e de gran ferida... | |||
Stanza IV | |||
15 | Ond' avẽo en Sevilla que déron ũa pedrada | 7' | 7' b|
16 | a un hóme na cabeça mui grand', assí que britada | 7' | 7' b|
17 | ll' houvéron toda a fronte e a tea assedada, | 7' | 7' b|
18 | assí que nunca cuidava da chaga haver guarida. | 7' | 7' A|
De toda enfermidade maa e de gran ferida... | |||
Stanza V | |||
19 | E pois viu que non sãava, prometeu que ao Pórto | 7' | 7' b|
20 | da Virgen Santa María fosse, que éste conórto | 7' | 7' b|
21 | dos coitados, se daquela ferida non fosse mórto, | 7' | 7' b|
22 | e que de cera levasse un estadal sen falida. | 7' | 7' A|
De toda enfermidade maa e de gran ferida... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/385 | |||
Stanza VI | |||
23 | Mais ante celorgïãos mostrou com' éra maltreito, | 7' | 7' b|
24 | dizendo que o sãassen; mais esto non foi en preito | 7' | 7' b|
25 | que consello lle poséssen. Porend' o hóme contreito | 7' | 7' b|
26 | houve a seer dun lado, e foi daquela partida | 7' | 7' A|
Stanza VII | |||
27 | en que a chaga havía, u foi da pédra ferido. | 7' | 7' b|
28 | E el, quando viu aquesto, teve-se por escarnido; | 7' | 7' b|
29 | mais acomendou-se lógo ao Pórt', e foi guarido | 7' | 7' b|
30 | e são, ben com' aqueles que tórnan de mórt' a vida. | 7' | 7' A|
De toda enfermidade maa e de gran ferida... | |||
Stanza VIII | |||
31 | E porende déu loores aa Virgen e noveas | 7' | 7' b|
32 | foi tẽer ena sa casa e levou i sas candeas | 7' | 7' b|
33 | de cera, ca non de sevo nen d' azeite nen de teas | 7' | 7' b|
34 | nen como d' outras que arden en algũa póbr' ermida. | 7' | 7' A|
De toda enfermidade maa e de gran ferida... | |||
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Footnotes
Line 6: | [E] has seer here; Mettmann, unusually, has substituted ser to fit the metre. |
Manuscript references
External links marked are to facsimiles on Greg Lindahl's Cantigas de Santa Maria website.
[E] | 385 | viewhttp://www.pbm.com/~lindahl/cantigas/facsimiles/E/688small.htmlExternal link |
Oxford CSM Database record
External link to poem data: CSM 385http://csm.mml.ox.ac.uk/index.php?p=poemdata_view&rec=385
Links to the Oxford database are provided with the kind permission of the project team. When planning a concert or recording, I would recommend that you use (and credit) my more pragmatic texts and supporting materials in the preparation of your performance, but that you request permission from the Oxford database team to reproduce (and credit) their own critically edited texts in your programme or liner notes, as these adhere to stricter criteria that keep them closer to the original sources, and undoubtedly have the greater academic authority.
Metrical summary
Refrain
7' | 7' 7' | 7' |
Stanzas
7' | 7' 7' | 7' 7' | 7' 7' | 7' |
Rhyme
AA / bbbAR | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A | ida | ||||||||
b | iɲa | aŋos | aβa | ada | ɔɾto | ei̯to | ido | e.as |
Estimated performance times
Average syllables / min. | Time | |
---|---|---|
Very slow | 50 | 16:00 |
Slow | 100 | 8:00 |
Medium | 150 | 5:19 |
Fast | 200 | 4:00 |
Very fast | 250 | 3:12 |
These are very approximate total times for a full sung (or spoken) performance of all stanzas with all repeats of the refrain. Note that the speed is in average syllables per minute, and no particular mensural interpretation is assumed. More ornamented music will reduce the syllabic speed considerably. Remember also to add time for instrumental preludes, interludes and postludes.
Total syllables: 800