Como Santa María defendeu un cavaleiro que se colleu a ũa eigreja súa dũus cavaleiros que o querían matar.
Line | Refrain | Metrics | |
1 | Os que bõa mórte mórren e son quitos de pecados, | 7' | 7' A|
2 | son con Déus e con sa Madr' e sempre fazen séus mandados. | 7' | 7' A|
Stanza I | |||
3 | Desto direi un miragre que mostrou Santa María | 7' | 7' b|
4 | por un mui bon cavaleiro, que en ela ben creía | 7' | 7' b|
5 | e a que séus ẽemigos quiséron matar un día, | 7' | 7' b|
6 | se ll' ela 'ntôn non valesse, que val sempr' aos coitados. | 7' | 7' A|
Os que bõa mórte mórren e son quitos de pecados... | |||
Stanza II | |||
7 | El muit' homezïad' éra e sempr' após el andavan | 7' | 7' b|
8 | aqueles séus ẽemigos, porque matá-lo cuidavan; | 7' | 7' b|
9 | mas un día que o sóo eno caminno achavan, | 7' | 7' b|
10 | a el correr-se leixaron, dando mui grandes braados, | 7' | 7' A|
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/233 | |||
Stanza III | |||
11 | dizendo-lle: “Morreredes.” Mas el nonos asperava, | 7' | 7' b|
12 | ca tragía bon cavalo que o deles alongava; | 7' | 7' b|
13 | e lóg' a ũa ermida foi da Virgen, u entrava, | 7' | 7' b|
14 | que é cabo Pena-Cóva, u jazían soterrados | 7' | 7' A|
Stanza IV | |||
15 | hómẽes bõos do tempo que se perdera a térra,†CSM 233:15Mettmann I Omees; Mettmann II Omeẽs; [E] omees; [F] omẽes. The form in Mettmann II seems to be a bodged attempt to give preference to [F], presumably to emphasize the three syllables (where omees might invite synaeresis). | 7' | 7' b|
16 | que os mouros gaannaran, e os mataran na guérra, | 7' | 7' b|
17 | E alí Santa María o amparou, que non érra, | 7' | 7' b|
18 | en com' agor' oïredes, se estevérdes calados. | 7' | 7' A|
Os que bõa mórte mórren e son quitos de pecados... | |||
Stanza V | |||
19 | Ele de Santo Domingo de Silos entôn saíra, | 7' | 7' b|
20 | e quando foi na carreira e, como vos dixe, vira | 7' | 7' b|
21 | séus ẽemigos pós ele vĩir e que lles fugira, | 7' | 7' b|
22 | entrou naquela ermida dizendo: “Os méus pecados, | 7' | 7' A|
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/233 | |||
Stanza VI | |||
23 | madre de Déus, son tan muitos que, se me non perdõares | 7' | 7' b|
24 | tu que o ben fazer pódes, ou se me non amparares | 7' | 7' b|
25 | destes que me matar quéren, par Déus, muitos de pesares | 7' | 7' b|
26 | te farán os malcreentes que andan desasperados.” | 7' | 7' A|
Os que bõa mórte mórren e son quitos de pecados... | |||
Stanza VII | |||
27 | Enquant' el esto dizía, os cavaleiros mui tóste | 7' | 7' b|
28 | chegaron polo mataren; mas viron estar grand' hóste | 7' | 7' b|
29 | ant' a pórta da eigreja, que éra en un recóste, | 7' | 7' b|
30 | e tod' aquel logar chẽo éra d' hómees armados | 7' | 7' A|
Stanza VIII | |||
31 | que llo defender querían, se s' eles a el chegassen. | 7' | 7' b|
32 | E quand' eles esto viron, med' houvéron que s' achassen | 7' | 7' b|
33 | mal de Déus e de sa Madre se i mais fazer provassen, | 7' | 7' b|
34 | e afastaron-s' afóra, ca foron muit' espantados. | 7' | 7' A|
Os que bõa mórte mórren e son quitos de pecados... | |||
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Stanza IX | |||
35 | Ca ben viron que aqueles que o ajudar vẽéran, | 7' | 7' b|
36 | en como tóste chegaron, que deste mundo non éran; | 7' | 7' b|
37 | e porende repentidos foron de quanto fezéran | 7' | 7' b|
38 | e perdõaron-lle lógo, e foron del perdõados, | 7' | 7' A|
Stanza X | |||
39 | e de sũu se tornaron. E pois as gentes soubéron | 7' | 7' b|
40 | da térra este miragre, mui gran prazer end' houvéron; | 7' | 7' b|
41 | e todos comũalmente a Santa María déron | 7' | 7' b|
42 | loores, porque son sempre os séus por ela guardados. | 7' | 7' A|
Os que bõa mórte mórren e son quitos de pecados... | |||
Footnotes
Line 15: | Mettmann I Omees; Mettmann II Omeẽs; [E] omees; [F] omẽes. The form in Mettmann II seems to be a bodged attempt to give preference to [F], presumably to emphasize the three syllables (where omees might invite synaeresis). |
Footnotes
E1: | Curiously, all staves from this point to the end of the score in [E] have just four lines. Four and six-line staves are found often enough in other cantigas, of course, though they're almost always at the start of the score or at the top of a page. A long run of four-line staves in this position is very unusual, however. |
E2: | This mid-stave clef change appears to have been forced by the availability of just four lines (see E1 above). |
Manuscript references
External links marked are to facsimiles on Greg Lindahl's Cantigas de Santa Maria website.
[E] | 233 | viewhttp://www.pbm.com/~lindahl/cantigas/facsimiles/E/418small.htmlExternal link |
[F] | 62 |
Oxford CSM Database record
External link to poem data: CSM 233http://csm.mml.ox.ac.uk/index.php?p=poemdata_view&rec=233
Links to the Oxford database are provided with the kind permission of the project team. When planning a concert or recording, I would recommend that you use (and credit) my more pragmatic texts and supporting materials in the preparation of your performance, but that you request permission from the Oxford database team to reproduce (and credit) their own critically edited texts in your programme or liner notes, as these adhere to stricter criteria that keep them closer to the original sources, and undoubtedly have the greater academic authority.
Metrical summary
Refrain
7' | 7' 7' | 7' |
Stanzas
7' | 7' 7' | 7' 7' | 7' 7' | 7' |
Rhyme
AA / bbbAR | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | X | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A | ados | ||||||||||
b | i.a | aβaŋ | aβa | ɛrra | iɾa | aɾes | ɔste | aseŋ | ɛɾaŋ | ɛɾoŋ |
Estimated performance times
Average syllables / min. | Time | |
---|---|---|
Very slow | 50 | 19:50 |
Slow | 100 | 9:55 |
Medium | 150 | 6:36 |
Fast | 200 | 4:57 |
Very fast | 250 | 3:58 |
These are very approximate total times for a full sung (or spoken) performance of all stanzas with all repeats of the refrain. Note that the speed is in average syllables per minute, and no particular mensural interpretation is assumed. More ornamented music will reduce the syllabic speed considerably. Remember also to add time for instrumental preludes, interludes and postludes.
Total syllables: 992