Como o Papa Leôn cortou sa mão, porque éra tentado d' amor dũa mollér que lla beijara, e pois sãó-o Santa María.
Line | Refrain | Metrics | |
1 | Quen soubér Santa María ben de coraçôn amar, | 7' | 7 A|
2 | pero o tent' o dïabo, nunca o fará errar. | 7' | 7 A|
Stanza I | |||
3 | E daquesto un miragre conteu, non há gran sazôn, | 7' | 7 b|
4 | dun Papa que houv' en Roma, que nom' havía Leôn, | 7' | 7 b|
5 | a que punnou o dïabo de meter en tentaçôn, | 7' | 7 b|
6 | porque en Santa María éra todo séu cuidar. | 7' | 7 A|
Quen soubér Santa María ben de coraçôn amar... | |||
Stanza II | |||
7 | Porque éra Padre Santo, o dïabo traballou | 7' | 7 b|
8 | per como o enganasse; e tanto pós el andou | 7' | 7 b|
9 | que por mui gran fremosura de mollér o enganou, | 7' | 7 b|
10 | que ll' amostrou u sa missa dizía sobr' un altar. | 7' | 7 A|
Quen soubér Santa María ben de coraçôn amar... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/206 | |||
Stanza III | |||
11 | El a dona mais fremosa d' outra ren viu e meteu | 7' | 7 b|
12 | mentes enas sas feituras, ca o démo o venceu; | 7' | 7 b|
13 | e depois do Avangeo sa oférta ll' ofereu | 7' | 7 b|
14 | a dona e en gẽollos lle foi a mão beijar. | 7' | 7 A|
Quen soubér Santa María ben de coraçôn amar... | |||
Stanza IV | |||
15 | Pois que lle beijou a mão, houv' el tal coita des i | 7' | 7 b|
16 | que nunca ar parou mentes ena missa, nen de si | 7' | 7 b|
17 | non sabía que fezésse, e disso: “Mal día vi | 7' | 7 b|
18 | beldade daquesta dona, que me fez Déus obridar | 7' | 7 A|
Stanza V | |||
19 | des que me beijou a mão, ca de mi parte non sei; | 7' | 7 b|
20 | e porque me deste beijo óra tan muito paguei, | 7' | 7 b|
21 | a mia mão por aquesto cona outra cortarei.” | 7' | 7 b|
22 | E fillou lóg' un cuitélo e foi a mão cortar. | 7' | 7 A|
Quen soubér Santa María ben de coraçôn amar... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/206 | |||
Stanza VI | |||
23 | O póboo parou mentes que foss' u soía ir | 7' | 7 b|
24 | preegar e dizer missa; e poi-lo viron partir | 7' | 7 b|
25 | de preegar enas féstas e de cantar, referir | 7' | 7 b|
26 | llo foron muito as gentes e porend' en el travar. | 7' | 7 A|
Quen soubér Santa María ben de coraçôn amar... | |||
Stanza VII | |||
27 | Pois que houv' a mão corta, non podía ja dizer | 7' | 7 b|
28 | missa de Santa María, e fillou-s' end' a doer, | 7' | 7 b|
29 | e de coraçôn rogou-a que lle déss' algún poder, | 7' | 7 b|
30 | per que ja quando podésse a súa missa cantar. | 7' | 7 A|
Quen soubér Santa María ben de coraçôn amar... | |||
Stanza VIII | |||
31 | E pois viu Santa María que havía tal sabor | 7' | 7 b|
32 | de a servir, séu enguento aduss' a bõa Sennor | 7' | 7 b|
33 | e untou-lle ben a chaga, e perdeu lóg' a door, | 7' | 7 b|
34 | e pose-ll' a súa mão ben firme en séu logar. | 7' | 7 A|
Quen soubér Santa María ben de coraçôn amar... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/206 | |||
Stanza IX | |||
35 | E tan tóste foi guarido da mão, apóst' e ben, | 7' | 7 b|
36 | pola Virgen grorïosa, Madre do que nos mantên; | 7' | 7 b|
37 | e contou est' aas gentes, que lles non leixou ên ren, | 7' | 7 b|
38 | e porque o mais crevéssen, foi-lles a mão mostrar. | 7' | 7 A|
Quen soubér Santa María ben de coraçôn amar... | |||
Manuscript references
External links marked are to facsimiles on Greg Lindahl's Cantigas de Santa Maria website.
[E] | 206 | viewhttp://www.pbm.com/~lindahl/cantigas/facsimiles/E/377small.htmlExternal link |
[F] | 54 |
Oxford CSM Database record
External link to poem data: CSM 206http://csm.mml.ox.ac.uk/index.php?p=poemdata_view&rec=206
Links to the Oxford database are provided with the kind permission of the project team. When planning a concert or recording, I would recommend that you use (and credit) my more pragmatic texts and supporting materials in the preparation of your performance, but that you request permission from the Oxford database team to reproduce (and credit) their own critically edited texts in your programme or liner notes, as these adhere to stricter criteria that keep them closer to the original sources, and undoubtedly have the greater academic authority.
Metrical summary
Refrain
7' | 7 7' | 7 |
Stanzas
7' | 7 7' | 7 7' | 7 7' | 7 |
Rhyme
AA / bbbAR | I | II | III | IV | V | VI | VII | VIII | IX | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
A | aɾ | |||||||||
b | oŋ | ou̯ | eu̯ | i | ei̯ | iɾ | eɾ | oɾ | eŋ |
Estimated performance times
Average syllables / min. | Time | |
---|---|---|
Very slow | 50 | 16:48 |
Slow | 100 | 8:24 |
Medium | 150 | 5:35 |
Fast | 200 | 4:12 |
Very fast | 250 | 3:21 |
These are very approximate total times for a full sung (or spoken) performance of all stanzas with all repeats of the refrain. Note that the speed is in average syllables per minute, and no particular mensural interpretation is assumed. More ornamented music will reduce the syllabic speed considerably. Remember also to add time for instrumental preludes, interludes and postludes.
Total syllables: 840