Esta é como Santa María guareceu un hóme que éra tolleito do córpo e dos nembros, na sa eigreja en Salas.
Line | Refrain | Metrics | |
1 | Como póden per sas culpas os hómes seer contreitos, | 7' | 7' A|
2 | assí póden pela Virgen depois seer sãos feitos. | 7' | 7' A|
Stanza I | |||
3 | Ond' avẽo a un hóme, por pecados que fezéra, | 7' | 7' b|
4 | que foi tolleito dos nembros dũa door que houvéra, | 7' | 7' b|
5 | e durou assí cinc' anos que mover-se non podéra, | 7' | 7' b|
6 | assí havía os nembros todos do córpo maltreitos. | 7' | 7' A|
Como póden per sas culpas os hómes seer contreitos... | |||
Stanza II | |||
7 | Con esta enfermidade atán grande que havía | 7' | 7' b|
8 | prometeu que, se guarisse, a Salas lógo iría | 7' | 7' b|
9 | e ũa livra de cera cad' ano ll' oferería; | 7' | 7' b|
10 | e atán tóste foi são, que non houv' i outros preitos. | 7' | 7' A|
Como póden per sas culpas os hómes seer contreitos... | |||
Cantigas de Santa Maria for Singers ©2013 by Andrew Casson www.cantigasdesantamaria.com/csm/166 | |||
Stanza III | |||
11 | E foi-se lógo a Salas, que sól non tardou nïente, | 7' | 7' b|
12 | e levou sigo a livra da cera de bõa mente; | 7' | 7' b|
13 | e ía mui lédo, como quen se sen nïún mal sente, | 7' | 7' b|
14 | pero tan gran temp' houvéra os pés d' andar desafeitos. | 7' | 7' A|
Como póden per sas culpas os hómes seer contreitos... | |||
Stanza IV | |||
15 | Daquest' a Santa María déron graças e loores, | 7' | 7' b|
16 | porque livra os doentes de maes e de doores | 7' | 7' b|
17 | e demais está rogando sempre por nós pecadores; | 7' | 7' b|
18 | e porên devemos todos sempre seer séus sogeitos. | 7' | 7' A|
Como póden per sas culpas os hómes seer contreitos... | |||
Manuscript references
External links marked are to facsimiles on Greg Lindahl's Cantigas de Santa Maria website.
[E] | 166 | viewhttp://www.pbm.com/~lindahl/cantigas/facsimiles/E/315small.htmlExternal link |
[T] | 166 |
Oxford CSM Database record
External link to poem data: CSM 166http://csm.mml.ox.ac.uk/index.php?p=poemdata_view&rec=166
Links to the Oxford database are provided with the kind permission of the project team. When planning a concert or recording, I would recommend that you use (and credit) my more pragmatic texts and supporting materials in the preparation of your performance, but that you request permission from the Oxford database team to reproduce (and credit) their own critically edited texts in your programme or liner notes, as these adhere to stricter criteria that keep them closer to the original sources, and undoubtedly have the greater academic authority.
Metrical summary
Refrain
7' | 7' 7' | 7' |
Stanzas
7' | 7' 7' | 7' 7' | 7' 7' | 7' |
Rhyme
AA / bbbAR | I | II | III | IV | |
---|---|---|---|---|---|
A | ei̯tos | ||||
b | ɛɾa | i.a | ente | oɾes |
Estimated performance times
Average syllables / min. | Time | |
---|---|---|
Very slow | 50 | 8:19 |
Slow | 100 | 4:09 |
Medium | 150 | 2:46 |
Fast | 200 | 2:04 |
Very fast | 250 | 1:39 |
These are very approximate total times for a full sung (or spoken) performance of all stanzas with all repeats of the refrain. Note that the speed is in average syllables per minute, and no particular mensural interpretation is assumed. More ornamented music will reduce the syllabic speed considerably. Remember also to add time for instrumental preludes, interludes and postludes.
Total syllables: 416